دُرواخ

دُرسا وارسته خرم

کارشناس فروش

02645397000

آدرس کارخانه

آبیک،حسین آباد

 

سبد خرید

ضدعفونی مخازن آب پلاستیکی یا آهنی

دسته بندی مقالات

آبیک، جاده قشلاق، حسین آباد

مشاور فروش : 09912942104

شنبه تا پنجشنبه 08:30 الی 17:00

dorsa.varastekhoram1399@gmail.com

ضدعفونی مخازن آب پلاستیکی یا آهنی
137
7 ژانویه 2023

ضدعفونی مخازن آب شرب و غیر شرب:

ضدعفونی، گندزدایی و تمیز کردن مخازن آب شرب و غیر شرب پلی اتیلن یا آهنی گالوانیزه با روش های متنوعی انجام می شود. استفاده ازضدعفونی کننده سطح بالا و ارگانیک درواخ بر پایه پراستیک اسید یکی از بهترین روش های ارگانیک برای لجن زدایی و ضدعفونی مخازن آب، تانکرهای حمل آب و حتی آب نماهای تزئینی می باشد. در مقابل، روش سنتی و قدیمی دیگری وجود دارد که برای این منظور  از آب ژاول یا همان وایتکس خانگی استفاده می شود.


در این مقاله تلاش میکنیم که به مقایسه این دو روش بپردازیم. ابتدا به بیان دوحالت مختلفی می پردازیم که ممکن است با آن مواجه شوید:

حالت اول: به داخل مخزن آب دسترسی کافی وجود ندارد

  • به کمک سیستم لوله کشی بای پس موقتا مخزن ذخیره را از مدار خارج کرده و مستقیم از آب شهر استفاده نمایید.
  • به ازای هر ده لیتر آب، ۵ قطره و یا به ازای هر ۱۰۰ لیتر آب، یک قاشق چایخوری از محلول آب ژاول با کلر ۵ درصد و یا همان وایتکس (سفید کننده حاوی هیپوکلرید سدیم موجود در بازار محصولات خانگی) را داخل مخرن بریزید.
  • در آن را ببندید و برای مدت ۱۲ ساعت مخزن را به حال خود بگذارید و سپس آب آن را کامل تخلیه و نموده و مجددا مخزن را با آب تمیز دوباره پر نمایید. این کار را می توانید به دفعات در سال انجام دهید. استفاده از وایتکس که یک ضدعفونی کننده کاملا شیمیایی است، مدت زمان انجام کار و هزینه نسبتا زیادی در بر دارد.

نکته قابل توجه در این بخش این است که، این ماده روی همه پاتوژن ها تاثیر ندارد. بنابراین در تمیز کردن مخازن آب نمی توان آب ژاول را ماده قابل اعتماد نامید.

استفاده از ضدعفونی کننده سطح بالا جهت تمیزکردن مخازن آب:

درواخ بر پایه پراستیک اسید، یکی از محصولات تولیدی درسا وارسته خرم است که ویژه ضدعفونی و گندزدایی آب و فاضلاب، می باشد. این محصول ضدعفونی کننده فود گرید بوده لذا بعنوان یک ضدعفونی کننده سطح بالا (high level) و کاملا بی خطر و بدون باقی مانده شیمیایی مضر برای انسان، دام و محیط زیست مورد استفاده قرار می گیرد. ضمن اینکه درواخ به سادگی و با قیمتی مناسب دردسترس شما قرار دارد.

نحوه مصرف ضدعفونی کننده سطح بالا:

زمانی که برای اولین بار از ضدعفونی کننده سطح بالا، گندزدا یا تمیزکننده مخازن آب، جهت مصارف شرب و غیر شرب  استفاده می کنید، به میزان ۵۰۰ پی پی ام یا ۵۰۰ میلی گرم در لیتر یعنی حدود ۳ کیلو و ۳۵۰ گرم از محلول درواخ را در ۱۰۰۰ لیتر آب مخزن بریزید.

از نظر زمان بندی فقط ۱۰ دقیقه زمان تماس این محلول، با آب مخزن برای انجام عمل ضدعفونی کافی است اما اگر مدت زمان بیشتری به طور مثال ۳۰ دقیقه تا یک ساعت زمان بدهید به صورتی که زمان مناسب تماس تامین شود، می توانید غلظت محلول بکار رفته را کمتر و موجب صرفه جویی بیشتری شوید.

پس از ضدعفونی قوی اولیه و برای نگه داشتن اثر این ضدعفونی کننده در مخزن، و پیشگیری از آلودگی های ثانویه  می توانید با تزریق دوزهای خیلی کم درواخ مثلا ۱۰۰ پی پی ام یعنی ۶۷۵ گرم درواخ در ۱۰۰۰ لیتر را به صورت هفتگی استفاده بفرمایید.

ملاحظه کارایی درواخ در برابر ضدعفونی کننده های دیگر از قبیل آب ژاول یا همان وایتکس، و مقایسه هزینه های هزینه آنها با یکدیگر نشان دهنده برتری همه جانبه درواخ در برابر سایر ضدعفونی کننده های مورد مصرف در این رشته از صنعت است.

♦ استفاده از درواخ جهت ضدعفونی مخازن آب راحت ترین و مطمئن ترین روش است.

حالت دوم: به داخل مخزن آب دسترسی دارید

در این حال شستشوی و ضدعفونی مخازن آب بهتر انجام می شود.
برای انجام این کار شما نیاز به ماده ضدعفونی کننده، سیم ظرفشویی، اسکاچ، برس نظافت مناسب و پمپ کارواش خانگی دارید.

روش انجام ضدعفونی مخازن آب:

  • مخزن را از آب خالی کنید سعی کنید حین تخلیه با ایجاد تلاطم رسوبات داخل مخزن را تا حد امکان تخلیه کنید.
  • سپس دیواره های داخلی را با اسکاچ یا سیم ظرفشویی و یا برس نظافت بشویید. دریچه اکثر مخارن اجازه می دهند فرد داخل مخزن شود.
  • در ادامه پس از ساییدن دیواره های داخلی مخزن آنها را با فشار آب کارواش بشویید. سپس ماده ضدعفونی کننده و آب را به نسبت مناسب ترکیب کنید.
  • داخل مخزن را با این ترکیب با برس نظافت آغشته کرده و برای ۲ ساعت به همان حال بگذارید.
  • بعد از ۲ ساعت داخل مخزن را به طور کامل با فشار آب کارواش بشویید و سپس آن را کاملا تخلیه کنید. مخزن را با آب تمیز دوباره پر کنید.

نکته مهم: در فرآیند شستن مخازن بزرگ که می بایست نفر داخل مخزن شود، به دلیل استفاده از وایتکس و گاز کلر موجود در آن تحت هیچ شرایطی نباید درب مخزن بسته باشد و از ورود و خروج هوا به داخل مخزن اطمینان حاصل نمایید.

این عمل را می توانید با استفاده از درواخ تولیدی درسا وارسته خرم با کمترین هزینه و بدون متحمل شدن این زحمات به نحوی کاملا موثر و بی خطر انجام دهید .مقادیر مربوط به میزان رقیق سازی در حالت اول گفته شده است.

کلام آخر:

درصورتیکه قبل از ضدعفونی مخازن آب با محلول و پس از انجام عملیات بتوانید تست های میکروبی ساده را انجام دهید، ملاحظه می فرمایید که با مقادیر کمی از درواخ می توانید ضدعفونی بسیار موثری در برابر اغلب پاتوژنهای آب که با استانداردهای سازمان بهداشت جهانی کاملا مطابقت داشته باشد را برنامه ریزی کرده و با هزینه هایی بسیار کمتر از اغلب ضدعفونی کننده های مرسوم همچون کلر و آب ژاول از نعمت بهداشتی بودن آب برخوردار گردید.

با خرید ضدعفونی کننده های سطح بالا و استاندارد درسا وارسته خرم، سلامت خود در محیط کار و منزل را تضمین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *