دُرواخ

دُرسا وارسته خرم

کارشناس فروش

02645397000

آدرس کارخانه

آبیک،حسین آباد

 

سبد خرید

انتخاب ضدعفونی کننده مناسب کنترل باکتریوفاژ در صنایع لبنی

دسته بندی مقالات

آبیک، جاده قشلاق، حسین آباد

مشاور فروش : 09912942104

شنبه تا پنجشنبه 08:30 الی 17:00

dorsa.varastekhoram1399@gmail.com

انتخاب ضدعفونی کننده مناسب کنترل باکتریوفاژ در صنایع لبنی
147
7 ژانویه 2023

باکتریوفاژ چیست؟

باکتریوفاژ یا همان باکتری خوارها در واقع ویروس هایی هستند که به باکتری حمله می کنند و آن ها را آلوده کرده و از بین می برند.

انواع مختلفی از باکتریوفاژها وجود دارد که به گونه های خاصی از باکتری ها تمایل دارند و فقط میزبان باکتریایی خاصی را آلوده می کنند، فاژها هم مانند سایر ویروس ها اسیدنوکلئیک درونی دارند که مبنای طبقه بندی آن ها قرار می گیرد.

باکتریوفاژ

انواع باکتریوفاژ:

امروزه باکتریوفاژ برا مبنای نوع جنس یعنی نوع اسید نوکلئیک آن ها و ظاهرشان دسته بندی می شوند.

براساس ساختار به سه شکل:

  • بیست وجهی مانند MS2
  • مارپیچی یا رشته ای مانند M13
  • فاژهای دارای سر و دم مانند T4و λ
کنترل باکتریوفاژها در صنایع لبنی

ضدعفونی کننده های موثر بر باکتریوفاژ:

خطرات ناشی از باکتریوفاژها یکی از انواع آلودگیهای شایع در صنایع لبنی و تولید محصولات لبنی است. لذا انتخاب ضدعفونی کننده ای مناسب ( سطح بالا )با توجه به میزان و نوع  آلودگی ،سازگاری آن با تجهیزات تولید به لحاظ عدم ایجاد خوردگی، دمای بهینه و بخصوص زمان اثر آن علیه باکتریوفاژها، بسیار با اهمیت است.

ضدعفونی کننده های پرکاربرد قدیمی تر مانند فرمالین و پراکسید هیدروژن و ترکیبات آمونیم چهار تایی معمولا زمان اثر حداقل 10 دقیقه ای نیاز دارند .درصورتیکه این زمان اثر زمان زیادی در این صنعت محسوب می شود . به همین دلایل ضد عفونی کننده های بر پایه پراستیک اسید که در رده بندی جهانی ضد عفونی کننده ها در رده ضد عفونی کننده های صنعتی سطح بالا قرار می گیرند مناسب ترین انتخاب جهت کنترل آلودگی های ناشی از باکتریوفاژها ی لاکتوکوک محسوب می شوند و توسط سازمانهای بین المللی ناظر بر بهداشت محصولات لبنی مثل  FDA توصیه شده اند.

البته کنترل آلودگی ویروسی ناشی از باکتریوفاژها و موفقیت در این مهم احتیاج به رعایت مدیریت جامع بهداشتی دارد. استفاده از ضدعفونی کننده سطح بالایی همچون درواخ تولیدی مجموعه صنعتی درسا وارسته خرم که یک ضدعفونی کننده صنعتی سطح بالا محسوب می شود، در زمینه ی باکتری کشی و ویروس کشی و کنترل اسپورقارچ ها و باکتری ها و از طرفی مسایل ایمنی زیستی، تا حدود زیادی نگرانی ها را برطرف می کند.

با خرید ضدعفونی های استاندارد و ارگانیک درسا وارسته خرم، سلامت خود و دیگران را در محیط کار و منزل تامین کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *